Kinezjologia edukacyjna – metoda terapii różnych zaburzeń, takich jak zaburzenia ruchowe, zaburzenia uwagi, trudności w nauce czytania pisania, opracowana przez dra Paula E. Dennisona. Określana jest ona mianem „gimnastyki mózgu”, według jej twórcy i zwolenników skutecznie uczy i pokazuje w praktyce możliwości wykorzystania naturalnego ruchu fizycznego, niezbędnego do organizowania pracy mózgu i ciała w celu rozszerzania własnych możliwości. Ma korzystnie wpływać na stan równowagi psychicznej, poczucie własnej wartości, lepszą organizację wewnętrzną i zewnętrzną, komunikację ze sobą i z innymi, i w konsekwencji dawać łatwość w porozumiewaniu się, umiejętność podejmowania właściwych decyzji we właściwym czasie, redukcję stresu i naukę szybkiego sposobu rozluźniania się.

źródło: Wikipedia

Upraszczając, jest to wszelka aktywność fizyczna, która usprawnia działanie mózgu, co skutkuje poprawą zdolności uczenia się. Zatem wspomniane żonglowanie, zapewne, załapałoby się tutaj. Moja teoria w tej kwestii wygląda tak, że tego typu ćwiczenia wymuszają jednoczesną aktywność obu półkul mózgowych, do skoordynowania czego potrzebne jest sprawne połączenie między nimi. Dzięki temu łatwiej potem używać całości do uczenia się. Jak będę mieć trochę wolnego czasu, zagłębię się w temat i po (oczywiście szybkim) wyczytaniu ciekawych informacji podzielę się nimi na łamach tego bloga.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Wykop
  • Twitter
  • Dodaj do ulubionych
  • RSS

Podobne wpisy: