Obiecałem, że do tematu wrócę gdy zrozumię technikę wykonywania jednego ćwiczenia. Ale na początek małe przypomnienie, co z piramidą można robić.

Poszerzanie pola widzenia – patrząc się na wyznaczony, linią przerywaną, środek tekstu staram się przeczytać cały tekst.

Ćwiczenie pamięci fotograficznej – na ułamek sekundy odsłaniam i zasłaniam wiersz tekstu. No i, oczywiście, pamiętamy, co tam było napisane.

Ćwiczenie peryferyjnego pola widzenia (czyli poszerzanie pola widzenia) – wpatrując się w środek wiersza uświadomić sobie, jakie litery stoją na krańcu każdego wiersza.Nie na podstawie domyślania się, jaki wyraz jest tam napisany, ale właśnie na zasadzie dostrzeżenia tych liter. Miałem z tym problem do momentu, kiedy nie poznałem techniki czytania fotograficznego. W tym ćwiczeniu właśnie nieostrym wzrokiem należy patrzeć na kolejne wiersze. Mi w końcu się udało. Nie widziałem tych liter jakoś szczególnie wyraźnie, ale dostrzegałem mniej lub bardziej rozmazany początek i koniec wiersza.

Poniżej zestaw z piramidą słów. Planuję, wkrótce, zamieścić różne warianty piramid dla zapoznania się z możliwościami, jakie daje to ćwiczenie, oraz trudnościami jakie się pojawiają przy innych jego wariantach. Tekst stanowi logiczną całość, co zachęca do normalnego czytania.

|
Tablice
|
Schultego to diagramy,
|
za pomocą których można poszerzać
|
pole widzenia oraz ćwiczyć pamięć fotograficzną.
|
|
|
|
Takie
|
tablice mogą mieć różne
|
rozmiary. Najmniejszy z nich to
|
kwadrat podzielony na dziewięć mniejszych.
|
|
|
|
Kolejne
|
rozmiary to kwadraty
|
podzielone na dwadzieścia pięć i
|
czterdzieści dziewięć pól. Ćwiczenie poszerzania
|
|
|
|
pola
|
widzenia wykonuje się
|
następująco. Patrząc w środek
|
centralnego, pustego kwadratu uświadamiamy sobie
|
|
|
|
zawartość
|
poszczególnych pól.
|
Następnie układamy liczby, litery
|
lub wyrazy w kolejności rosnącej albo malejącej.
|
|
|
|
Pamięć
|
fotograficzną ćwiczy
|
się na najmniejszych tablicach.
|
Przez kilka sekund należy wpatrywać się w diagram
|
|
|
|
starając
|
się zapamiętać wygląd
|
tablicy pomijając metody
|
pamięciowe. Następnie po
|
zasłonięciu należy odtworzyć układ tablicy.
|
Podziel się na:
  • Facebook
  • Wykop
  • Twitter
  • Dodaj do ulubionych
  • RSS

Podobne wpisy: