Dzisiaj kończę temat wzorców uczenia. Poniżej opisy ostatnich dwóch.

A co do treningu, to tak. Ćwiczyłem. Włącznie z czytaniem „fotograficznym”. Metoda podobno idealna do wstępnego czytania podręczników, z którymi musimy się zapoznać, a ich tematyka nie do końca nam odpowiada. Podobno po wstępnym czytaniu fotograficznym, treść książki trafia nam do podświadomości, po czym przy normalnym czytaniu łatwiej jest, gdyż treść wydaje się być znajoma. Póki co, ja wybrałem pokaźne podręczniki do fizyki do liceum. Tylko po to, żeby się nauczyć czytać fotograficznie. Potem będę eksperymentować.

WSR (świadomość: wzrok, podświadomość: słuch, nieświadomość: ruch)
Język: Mówi z uczuciem i emfazą. Uwielbia opowiadać, udzielać wyjaśnień, przekonywać. Mówienie na głos pomaga mu uporządkować myśli i podejmować decyzje. Używa wtrętów słownych takich jak „eee”, „no”, „wiesz”. Lubi oddziaływać na ludzi słowami.
Sfera wzrokowa: Niezwykle łatwo nawiązuje kontakt wzrokowy. Uczucia ma wypisane na twarzy. Organizuje sobie pracę sporządzając listy, notatki. Lubi, aby otoczenie wyglądało porządnie. Pisze schludnie, czytelnie.
Cechy fizyczne: Potrafi przez dłuższy czas siedzieć cicho. Bywa niezdarne, aktywność fizyczna łatwo wytrąca je z równowagi. Ma powierzchowną świadomość własnego ciała; aby uprzytomnić sobie, co czuje, musi zamknąć oczy. Dotyk onieśmiela je. Uczucia są dla niego sprawą bardzo intymną. W sporcie woli dyscypliny indywidualne (pływanie, biegi) niż wymagające rywalizacji.
Mocne strony i trudności w nauce: Jest gorliwym czytelnikiem – szybko uczy się czytać. Łatwo mu się uczyć przez lektury, rozmowy na określone tematy lub nauczanie innych. Pisze dobrze, ortograficznie, łatwo wyłapuje błędy. Trudności sprawiają mu zalesia manualne oraz zorganizowane.
Kiedy się wyłącza: Gdy się je dotyka, pyta o uczucia, pragnienia.
Jakie stwarza problemy: Popisuje się. Nadgorliwie uczynne, aby tylko zrobić dobre wrażenie.
Jakie są jego problemy: Brak mu poczucia czasu.
Wrodzone zalety: Świetnie uczy- uwielbia pokazywać i tłumaczyć. Stara się oświecać innych

WRS (świadomość: wzrok, podświadomość: ruch, nieświadomość: słuch)
Język: Wypowiada się w okrężny sposób, odwołując się do osobistych doświadczeń. Mówiąc musi sobie pomagać rękami albo ruszać się. Nie od razu znajduje właściwe słowa, często robi długie przerwy. Rzadko zabiera głos w grupie.
Sfera wzrokowa: Niezwykle łatwo nawiązuje kontakt wzrokowy. To, co widzi, przemawia do jego uczuć. Organizuje sobie pracę sporządzając listy, notatki. Aby myśleć jasno, potrzebuje zewnętrznego ła­du. Pisze schludnie, czytelnie.
Cechy fizyczne: Tłumiona energia czai się tuż pod skóra. Łatwo opanowuje dyscypliny sportowe. Umie określić swoje odczucia cielesne mając oczy otwarte. Kontakt fizyczny nawiązuje ostrożnie. Lubi zorganizowa­ne zajęcia sportowe oparte na’ rywalizacji. Bywa, że cudze uczucia i doznania mieszają mu się z jego własnymi.
Mocne strony i trudności w nauce: Może dobrze czytać pod warunkiem, że będzie się uczyć raczej wzrokowo niż ze słuchu. Łatwo się uczy patrząc i naśladując, bez słów i notatek. Pisze dobrze, ortogra­ficznie, łatwo wyłapuje błędy. Ma trudności z głośnym czyta­niem i opowiadaniem, koncentracja podczas wykładów i uczestnictwem w klasowych dyskusjach.
Kiedy się wyłącza: Słuchając długich ustnych objaśnień, gdy się je pyta, co myśli, co słyszało o róż­nych rzeczach.
Jakie stwarza problemy: Obrażalskie, wiecznie nieza­dowolone, zbyt uległe wobec większości.
Jakie są jego problemy: Ma trudności z myśleniem o sobie samym.
Wrodzone zalety: Znakomity partner, świetnie współdziała z innymi. Stara się tworzyć powiązania mię­dzy ludźmi, sieć kontaktów.

źródło: „Twoje dziecko jest inteligentne” D. Markova, A. Powel

Podziel się na:
  • Facebook
  • Wykop
  • Twitter
  • Dodaj do ulubionych
  • RSS

Podobne wpisy: